niedziela, 31 lipca 2016

Wakacyjny wynajem auta na kartę debetową - poradnik i porównanie z kartą kredytową

Hura, kupiliście bilety na wakacje, zaczynacie obmyślać plan i ciach – okazuje się, że z komunikacją publiczną słabo albo trzeba by długo czekać/rezygnować z miejsc, które od zawsze chcieliście zobaczyć. Jedyną sensową opcją wydaje się wypożyczenie auta. Wy jednak nie macie karty kredytowej... Patrzycie na swoją debetówkę i zastanawiacie się, czy się da. Odpowiem Wam od razu: tak, ale...

Z wynajmem auta na kartę debetową jest jak z robieniem zakupów w Almie. Za taki sam produkt musimy zapłacić więcej. Jeśli więc macie możliwość załatwienia karty kredytowej przed wyjazdem, zróbcie to, a sporo zaoszczędzicie.

Co jeśli jednak bank odmówi wydania karty kredytowej, bo np. macie już jakiś duży kredyt na głowie (np. hipoteczny)? Nic straconego!

Jedną z solidnych wypożyczalni samochodowych, która pomaga ludziom z debetówką jest Indigo Car Hire. Pierwszą rzeczą, jaką musicie zrobić, to sprawdzić, czy Wasza karta jest wypukła i nie jest Visą Electron, Maestro i nie zawiera sformułowania „electronic use only”. Następnie piszemy maila ze szczegółami wynajmu do Działu Obsługi Klienta. Pracownicy Indigo szybko odpisują i cała transakcja odbywa się bezproblemowo :)

Przy wynajmie auta na debetówkę konieczne jest wykupienie dodatkowego ubezpieczenia, znoszącego całkowicie odpowiedzialność kierowcy w razie stłuczki/kradzieży itp., Przy wynajmie na kartę kredytową nie jest to obowiązkowe, ale jeśli go nie wykupicie na Waszym koncie zostanie założony depozyt, najczęściej na ok. 10 tys. zł. W takim wypadku przy odbiorze warto również zrobić dokładne zdjęcia auta i to samo wykonać, oddając je z powrotem. Bez ubezpieczenia zapłacimy za rysy, itp.

Przy dwutygodniowym wynajmie na lotnisku w Maladze firma Indigo skasowała  200 euro za dodatkowe ubezpieczenie. Nie przejmowaliśmy się więc zupełnie jeżdżeniem wąskimi uliczkami. Warto pamiętać, że w krajach południowych styl jazdy jest inny niż u nas i kierowcy niespecjalnie przejmują się własnością innych. Byłam świadkiem w Sewilli, jak parkujący mężczyzna, nie mogąc się wcisnąć, rozwalił zderzak auta zaparkowanego z przodu. Inny z kolei, jadąc ciasną ulicą, wgniótł autu, stojącemu na poboczu, lusterko. Tak więc jeśli wybieracie się do Hiszpanii, Włoch, Grecji, Portugalii, warto rozważyć zakup ubezpieczenia, znoszącego całkowicie odpowiedzialność kierowcy.

Z jednej strony więc wynajem na kartę debetową naraża nas na spore, dodatkowe, koszty, ale rozważając wszystkie za i przeciw, ubezpieczenie (w zależności od kraju) i tak warto wykupić.

Kolejna rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest polityka paliwowa. Najbardziej opłaca się opcja pełny do pełnego. Unikajcie wypożyczalni, w których odbiera się auto z pełnym bakiem, a oddaje z pustym – zapłacicie zawyżoną cenę za paliwo i dodatkową opłatę za serwis.

Jeśli chcecie wybrać się np. z Hiszpanii do Portugalii, sprawdźcie zasady wypożyczalni w tym zakresie. W Indigo zapłaciliśmy 9 euro dziennie za każdy dzień pobytu w Portugalii. Są jednak wypożyczalnie, w których taka opcja jest za darmo. My ze względu na debetówkę wielkiego wyboru jednak nie mieliśmy.

Reasumując, przy wynajmie na kartę kredytową mamy o wiele większy wybór aut i wypożyczalni, dzięki czemu możemy znaleźć korzystniejsze warunki. Ubezpieczenie znoszące całkowicie odpowiedzialność kierowcy i tak warto wykupić, ale przy konkurencyjności ofert na kartę kredytową, i tak łącznie wyniesie nas to mniej.

1. Przekonałam się ostatnio, że karta kredytowa się przydaje...próbowałam zarezerwować pokój w hotelu na bookingu, ale przyjmowali tylko kredytowe :/

1. Ja też nie mam kredytowej i gdy mi na początku hotele odrzucały rezerwacje, umawiałam się na płatności z góry. Teraz, gdy już mam na bookingu dłuższą historię rezerwacji, hotele jakoś przestały marudzić. Jeden mi ostatnio ściągnął całą kwotę za nocleg z konta, po czym tego samego dnia ją oddał. Chyba chcieli przetestować, czy jestem wypłacalna. :P

2. Ciekawe, na bookingu nigdy nie miałam z tym problemu...

2. Byłam właśnie ciekawa czy korzystaliście z Indigo. My w tym roku drugi raz od nich wynajmujemy.
    Za to nie wiem co z Kubą, bo obawiam się, że przez Indigo będzie o wiele za drogo, a bardzo chciałam wynająć tam samochód.

1. Na Kubie się podobno nie opłaca wynajmować auta. Ktoś mi to mówił...

2. Sama już nie wiem. Jedni mówią tak, inni inaczej. Będę nad tym myśleć od września.

3. Podobno policjanci lubią dawać mandaty obcokrajowcom, bo tylko oni jeżdżą nowymi autami z wypożyczalni, więc wiedzą komu :) Tak słyszałam od mieszkającej w Hawanie Polki, którą poznałam w barze w Hawanie.

4. Auć. Coraz więcej argumentów przeciw. :/

3. Fakt, przy podróżowaniu karta kredytowa znacznie ułatwia życie. Ja swoją założyłam początkowo tylko po to, aby rezerwować noclegi na bookingu. Dopiero potem dowiedziałam się, że ma jeszcze wiele innych zastosowań :)
    Co do aut, jeszcze nie miałam okazji wypożyczać. Najczęściej podróżujemy we dwójkę, więc to sprawa mało opłacalna. Taniej zawsze wychodzi busem.

4. Wielokrotnie wypożyczałem samochody i potwierdzam, tankowanie do pełnego opłaca się najbardziej. Pozdrawiam :)

5. Nie wiem jak wcześniej radziłem sobie bez karty kredytowej. Od wynajmowania hoteli po wynajem samochodów - karta się po prostu przydaje.

1. To prawda, karta się przydaje. Co więcej niestety coraz częściej trudno się bez niej obyć. Niestety ja dalej nie do końca ufam firmom i staram się z niej korzystać jak najmniej.

6. Mam dwie karty kredytowe Visa i Master, NIGDY powtórzę NIGDY, nie zdecydował bym się wynająć auta w wypożyczalni która żąda karty kredytowej.
    W Hiszpanii w Maladze wypożyczałem auto dwa razy, na karcie dokonali depozytu (około 800 euro), po zwrocie auta pieniądze wróciły do mnie tylko w małej części, pobrano mi 350 euro za rzekomo piasek na dywanikach..... Za drugim razem opłata karna za to że oddałem za dużo benzyny-tak dobrze widzicie -za dużo !, Hiszpania to piękny kraj, Malaga jeszcze piękniejsza ale pamiętajcie wynajem auta w Maladze i Hiszpanii- tylko bez karty kredytowej. Pozdr

7. Jeżeli ktoś nie lubi używania karty kredytowej, powinien poszukać wypożyczalni samochodów, która ma inne warunki płatności i takiej nie wymaga. Sam często korzystam z najmu i wiem, że takie istnieją.

8. Ogólnie jest wiele opcji płatności za wypożyczony samochód. Kwestia odnalezienia dobrej wypożyczalni

9. Już w tym momencie nie ma problemu aby zapłacić nawet BitCoinami za wynajem. Ja zawsze kiedy wyjeżdzam na wakacje to staram się wynająć na miejscu samochód. Dużo wygodniejsza opcja niż chodzenie wszędzie pieszo.

10. Byliśmy z przyjaciółmi w Alicante , kupując bilety jednocześnie wynajeliśmy sobie samochody z pełnym ubezpieczeniem na stronie Ryanair. Zapłaciliśmy kartami debetowymi nie wiedząc , że będzie nas to kosztować dwa razy tyle. Za auta zapłaciliśmy przy rezerwacji po ok 300 euro z ubezpieczeniem. Na lotnisku w Alicante kazano nam zapłacić każdemu z nas kolejne 320 euro. Pytaliśmy dlaczego , odpowiedź była cały czas jedna , to zabezpieczenie zwrotne , prosimy się nie martwić. Auta oddaliśmy bez jakichkolwiek wad , co było w opinii wypożyczalni. Natomiast zwrotu otrzymaliśmy po 70 euro jako zawrót dodatkowego ubezpieczenia , reszta 250 przepadła. Pisaliśmy odwołania jednak bez odzewu. Ostatnio czytałem , że nasza wypożyczalnia Goldcar otrzymała milionowe kary za oszustwa przy wypożyczalniu samochodów.

11. Wypożyczyłem auto na www.carrentpartner.pl - było warto!

12. Ja także wcześniej jeżdżąc na wakacje korzystałam z kart kredytowych. Jednak do czasu jak weszłam w posiadanie fajnej karty wielowalutowej https://www.igoriacard.com to tylko teraz korzystam z taj karty. I nie ma znaczenia czy jestem na wakacjach czy w podróży służbowej. Wiem, że mogę nią płacić wszędzie i to jest najfajniejsze.

13. Razem z bratem wypożyczyliśmy samochody na www.carrentpartner.pl – mają bardzo dobrą ofertę!

14. Bardzo trafny wpis, ludzie co raz to chętniej korzystają z wynajmu samochodów. 10/10 za wpis

15. www.carrentpartner.pl – polecam! Firma, dzięki której bez trudu można wypożyczyć samochód.

16. Świetny i pouczający artykuł. Najważniejsze to wybrać rzetelną firmę oferującą auta do wynajęcia na uczciwych zasadach. Ja korzystam z Warszawskiej wypożyczalni Car4Rent i bardzo sobie chwalę ich jakość. Pozdrawiam!

17. Bardzo ciekawy artykuł. Warto posiadać kartę kredytową, zaoszczędzi się wtedy paru groszy ;)

18. https://www.expres-auto.pl/
    Wypożyczalnia aut Gdańsk
    https://pomocdrogowatrojmiasto.com/laweta-gdansk Tania laweta Gdańsk

19. Słuchajcie, jeśli szukacie na prawdę dobrej i sprawdzonej firmy zajmującej się wynajmem aut, to jak najbardziej polecam wam usługi od firmy Dyniewicz. Moim zdaniem mają świetne samochody, a do tego także korzystne ceny za wynajem. Polecam wam sprawdzić ich ofertę

20. Według mnie auto warto wynająć za pośrednictwem www.carrentpartner.pl - oferują świetne ceny.

21. www.carrentpartner.pl – wynajem samochodów na urlopie to prawdziwe utrapienie? Z Car Rent Partner wszystko idzie jak z płatka.

22. Wypożyczalnia samochodów w Gdańsku nie ukrywa jakichkolwiek kosztów. Wszelkie koszty są jasno tłumaczone klientowi podczas podpisywania umowy lub przekazywania auta. Wszelkich informacji Wypożyczalnia Expres-Auto może udzielić telefonicznie lub mailowo. Dla stałych klientów oferujemy duże rabaty.

23. Możliwości jeżeli o wynajem aut chodzi, mamy dzisiaj naprawdę wiele. Szukając takiej oferty w Warszawie, bez wątpienia warto odwiedzić stronę Dyniewicz. Mamy tam sporo modeli pojazdów do wyboru, łacznie z autami 8- i 9-osobowymi czy busami.

24. W takiej sytuacji na pewno również ważne jest samo ubezpieczenie dla nas jako turystyczne i oczywiście na pojazd. Jeśli na co dzień przebywam u nas w kraju to i tak wtedy korzystam ze sprawdzonej porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ i wtedy wiem, że jestem w stanie uzyskać bardzo dobre oferty na moje ubezpieczenie.

25. Akurat takie sytuacje się zdarzają i faktycznie warto jest mieć dodatkowe polisy ubezpieczeniowe. Ja jestem przekonana, że jedną z najważniejszych kwestii jest ubezpieczenie na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie które w końcu dba o nasze zdrowie.

26. Ja raczej takich kart ze sobą na ten moment nie zabierałem. Po prostu wcześniej przed wyjazdem wolę poprzez kantor internetowy https://cinkciarz.pl wymienić sobie walutę na korzystniejszych warunkach. Za każdym razem taka taktykami się sprawdzała i robię to do dziś.

27. Wszystko napisane w jasny i zrozumiały sposób. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

28. Ciekawa propozycja dla tej branży. Ja korzystam z usług wypożyczalni w Krakowie: https://master4car.pl/, gdzie mają przystępny cennik oraz zadbaną flotę pojazdów. Dla mnie to wygodny sposób na przemieszczanie się po tym mieście i okolicach.

29. Akurat ja nie miałam jeszcze okazji aby wynajmować gdzieś samochód to jest to dla mnie sprawa jeszcze obca. Jednak jestem przekonana, że każdy pojazd musi posiadać obowiązkowe ubezpieczenie. Ja zawsze na swój samochód wykupuję ubezpieczenie w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod i właśnie tam uzyskuję najlepsze warunki ubezpieczenia.

30. Oczywiście jest to bardzo ważna kwestia i moim zdaniem jeśli poruszamy się samochodem to warto jest mieć bardzo dobre ubezpieczeni OC i AC. Dlatego ja zawsze takie ubezpieczenia na samochód wykupuję w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-oc-ac-lublin/ bo wiem, że tam mogę dostać właśnie najbardziej korzystne oferty na mój samochód.

31. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

32. Omg, nie mogę uwierzyć, że to zadziała tak, jak powiedziała mi pani Omon, dopóki nie dostanę pustej karty bankomatowej, którą zarabiam 500 $ dziennie jako maksymalna kwota zaprogramowana do wypłaty dziennie. Dzięki tej karcie hakerskiej mogę zapłacić rachunki i dbaj o moich domowników, to prawdziwy i prawowity pastor kontaktowy Pani Omon za pośrednictwem poczty elektronicznej .. atmmachine581@gmail.com

33. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

34. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

35. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

36. Jakoś nie kojarzę sytuacji abym miał okazję wypożyczać auto na kartę. Zresztą ja posiadam swój samochód i dla mnie jest on najlepszy. Każdy kierowca wie również, że musi posiadać ubezpieczenie OC. Jak czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/polisa-wyslana-mailem-czy-jest-wazna/ to także warto wiedzieć, czy polisa wysłana mailem jest ważna.

37. Niedawno jak chcieliśmy wypożyczyć auto za granicą, mimo że było zapłacone nie chcieli nam wydać bo mieliśmy tylko kartę debetową, a z kredytowej chcieli ściągnąć kaucję...

38. Myślę, że warto mieć kartę kredytową, często się przydaje, właśnie np przy wypożyczaniu auta

39. Na wakacje najlepiej wypożyczyć auto bo dużo łatwiej jest dojechać w określone miejsca

40. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

41. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

42. Akurat ja zdecydowanie wolę mieć własne auto, ale niestety moje czasami mnie zawodzi na trasie. Na całe szczęście miałam okazję niedawno korzystać z usług pomocy drogowej http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ która bez problemu odholowała mnie do najbliższego warsztatu.

43. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

44. W sumie ja jestem raczej zwolenniczką poruszania się własnym samochodem i całkiem sporo jeżdżę. W momencie kiedy moje auto nagle ulegnie awarii to wiem, że pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ na pewno mi szybko pomoże na drodze.

45. Możliwość wynajmowania samochodu czy to na wakacje czy po prostu w podróż służbową jest ogromnym ułatwieniem i bardzo dobrze, że ona istnieje

46. My skorzystaliśmy z wypożyczalni na miejscu. Moim zdaniem warto we Włoszech wypożyczyć auto i pozwiedzać piękne miejsca. Ja czytałam na https://travelitalia.pl/ artykuł o wypożyczaniu samochodów własnie w Italii. Chciałam przygotować się na wyjazd jeszcze wcześniej i wzięłam sobie namiary na wypożyczalnie. Było super, zwiedziliśmy piękne miejsca.

47. Na pewno sam wynajem auta czasami się przydaje, ale ja jak tylko mogę to wszędzie poruszam się moim samochodem. Wiem, że jak nagle ulegnie ono awarii to wtedy pomoc drogowa https://www.pomocdrogowalublin.pl/ jest w stanie zjawić się wręcz błyskawicznie.

48. Ja raczej samodzielnie staram się moje wyjazdy organizować i wiem jak ważną kwestią jest również to aby mieć właśnie sprawne auto. Kiedy jednak przydarzy nam się jakaś awaria to wtedy najlepiej jest skorzystać z usług pomocy drogowej https://eurohol.pl/ i ja właśnie tak najczęściej robię.

49. Tak naprawdę ja również zazwyczaj wszędzie podróżuję moim samochodem i wiem teraz doskonale, że całkiem ważną kwestią jest to aby dojechać zawsze cało do celu. Zachęcam was na pewno do sprawdzenia oferty pomocy drogowej https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i ja jestem przekonany, że warto jest ją znać.

50. Są to rzeczywiście bardzo ważne sprawy, ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że również niezwykle istotną opcją jest to aby każdy z nas wiedział jaka pomoc drogowa jest godna polecenia. Od siebie zachęcam was do zapoznania się z ofertą od https://hol-max.pl/ gdyż wiem, że warto.

51. Dokładnie jest to coś bardzo ważnego i ja jeszcze chcę powiedzieć, że w sumie bardzo chwalę sobie wynajem przyczepy kempingowej. Z tego co wiem to właśnie w https://autocampingi.pl/ mają taką ofertę i zdecydowanie jest ona warta uwagi.

52. Fajnie, że aktualnie są dostępne takie usługi, ja w Bari używałem samochodów od Wynajem samochodów Bari i szczerze - gdyby nie to, to nie zwiedziłbym aż tyle.

53. Gdy miałem problem z szybkim dostarczeniem towarów do klienta, https://transport-gdansk.pl/ przyszli z pomocą. Ich szybka reakcja i skuteczność były imponujące. Towary dotarły na czas i w idealnym stanie. Ich podejście do klienta i zrozumienie potrzeb biznesowych są godne podziwu. Z pewnością skorzystam z ich usług ponownie.

54. Warto także wiedzieć, jaka firma specjalizuje się w profesjonalnych usługach takich jak zabudowa busa: https://www.ddzabudowy.pl/ . Jeżeli dużo podróżujecie to taka usługa zdecydowanie może się Wam przydać.

55. Jako kierowca, który często podróżuje w różne części kraju, zawsze szukam zaufanych partnerów, na których mogę polegać w razie potrzeby. https://jarex24.pl/ z pewnością zasługuje na miano takiego partnera. Ich kompleksowe usługi pomocy drogowej, dostępność o każdej porze dnia i nocy oraz profesjonalne podejście do każdego zadania, sprawiają, że czuję się o wiele bezpieczniej w drodze. Ich pomoc była nieoceniona, gdy napotkałem problem z moim pojazdem daleko od domu. Polecam ich wszystkim, którzy potrzebują niezawodnej i szybkiej pomocy drogowej.