niedziela, 31 lipca 2016

Wakacyjny wynajem auta na kartę debetową - poradnik i porównanie z kartą kredytową



Hura, kupiliście bilety na wakacje, zaczynacie obmyślać plan i ciach – okazuje się, że z komunikacją publiczną słabo albo trzeba by długo czekać/rezygnować z miejsc, które od zawsze chcieliście zobaczyć. Jedyną sensową opcją wydaje się wypożyczenie auta. Wy jednak nie macie karty kredytowej... Patrzycie na swoją debetówkę i zastanawiacie się, czy się da. Odpowiem Wam od razu: tak, ale...

Z wynajmem auta na kartę debetową jest jak z robieniem zakupów w Almie. Za taki sam produkt musimy zapłacić więcej. Jeśli więc macie możliwość załatwienia karty kredytowej przed wyjazdem, zróbcie to, a sporo zaoszczędzicie.

Co jeśli jednak bank odmówi wydania karty kredytowej, bo np. macie już jakiś duży kredyt na głowie (np. hipoteczny)? Nic straconego! 

Jedną z solidnych wypożyczalni samochodowych, która pomaga ludziom z debetówką jest Indigo Car Hire. Pierwszą rzeczą, jaką musicie zrobić, to sprawdzić, czy Wasza karta jest wypukła i nie jest Visą Electron, Maestro i nie zawiera sformułowania „electronic use only”. Następnie piszemy maila ze szczegółami wynajmu do Działu Obsługi Klienta. Pracownicy Indigo szybko odpisują i cała transakcja odbywa się bezproblemowo :)

Przy wynajmie auta na debetówkę konieczne jest wykupienie dodatkowego ubezpieczenia, znoszącego całkowicie odpowiedzialność kierowcy w razie stłuczki/kradzieży itp., Przy wynajmie na kartę kredytową nie jest to obowiązkowe, ale jeśli go nie wykupicie na Waszym koncie zostanie założony depozyt, najczęściej na ok. 10 tys. zł. W takim wypadku przy odbiorze warto również zrobić dokładne zdjęcia auta i to samo wykonać, oddając je z powrotem. Bez ubezpieczenia zapłacimy za rysy, itp.

Przy dwutygodniowym wynajmie na lotnisku w Maladze firma Indigo skasowała  200 euro za dodatkowe ubezpieczenie. Nie przejmowaliśmy się więc zupełnie jeżdżeniem wąskimi uliczkami. Warto pamiętać, że w krajach południowych styl jazdy jest inny niż u nas i kierowcy niespecjalnie przejmują się własnością innych. Byłam świadkiem w Sewilli, jak parkujący mężczyzna, nie mogąc się wcisnąć, rozwalił zderzak auta zaparkowanego z przodu. Inny z kolei, jadąc ciasną ulicą, wgniótł autu, stojącemu na poboczu, lusterko. Tak więc jeśli wybieracie się do Hiszpanii, Włoch, Grecji, Portugalii, warto rozważyć zakup ubezpieczenia, znoszącego całkowicie odpowiedzialność kierowcy.

Z jednej strony więc wynajem na kartę debetową naraża nas na spore, dodatkowe, koszty, ale rozważając wszystkie za i przeciw, ubezpieczenie (w zależności od kraju) i tak warto wykupić.

Kolejna rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest polityka paliwowa. Najbardziej opłaca się opcja pełny do pełnego. Unikajcie wypożyczalni, w których odbiera się auto z pełnym bakiem, a oddaje z pustym – zapłacicie zawyżoną cenę za paliwo i dodatkową opłatę za serwis.

Jeśli chcecie wybrać się np. z Hiszpanii do Portugalii, sprawdźcie zasady wypożyczalni w tym zakresie. W Indigo zapłaciliśmy 9 euro dziennie za każdy dzień pobytu w Portugalii. Są jednak wypożyczalnie, w których taka opcja jest za darmo. My ze względu na debetówkę wielkiego wyboru jednak nie mieliśmy.

Reasumując, przy wynajmie na kartę kredytową mamy o wiele większy wybór aut i wypożyczalni, dzięki czemu możemy znaleźć korzystniejsze warunki. Ubezpieczenie znoszące całkowicie odpowiedzialność kierowcy i tak warto wykupić, ale przy konkurencyjności ofert na kartę kredytową, i tak łącznie wyniesie nas to mniej.

13 komentarzy:

  1. Przekonałam się ostatnio, że karta kredytowa się przydaje...próbowałam zarezerwować pokój w hotelu na bookingu, ale przyjmowali tylko kredytowe :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mam kredytowej i gdy mi na początku hotele odrzucały rezerwacje, umawiałam się na płatności z góry. Teraz, gdy już mam na bookingu dłuższą historię rezerwacji, hotele jakoś przestały marudzić. Jeden mi ostatnio ściągnął całą kwotę za nocleg z konta, po czym tego samego dnia ją oddał. Chyba chcieli przetestować, czy jestem wypłacalna. :P

      Usuń
    2. Ciekawe, na bookingu nigdy nie miałam z tym problemu...

      Usuń
  2. Byłam właśnie ciekawa czy korzystaliście z Indigo. My w tym roku drugi raz od nich wynajmujemy.
    Za to nie wiem co z Kubą, bo obawiam się, że przez Indigo będzie o wiele za drogo, a bardzo chciałam wynająć tam samochód.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Kubie się podobno nie opłaca wynajmować auta. Ktoś mi to mówił...

      Usuń
    2. Sama już nie wiem. Jedni mówią tak, inni inaczej. Będę nad tym myśleć od września.

      Usuń
    3. Podobno policjanci lubią dawać mandaty obcokrajowcom, bo tylko oni jeżdżą nowymi autami z wypożyczalni, więc wiedzą komu :) Tak słyszałam od mieszkającej w Hawanie Polki, którą poznałam w barze w Hawanie.

      Usuń
    4. Auć. Coraz więcej argumentów przeciw. :/

      Usuń
  3. Fakt, przy podróżowaniu karta kredytowa znacznie ułatwia życie. Ja swoją założyłam początkowo tylko po to, aby rezerwować noclegi na bookingu. Dopiero potem dowiedziałam się, że ma jeszcze wiele innych zastosowań :)
    Co do aut, jeszcze nie miałam okazji wypożyczać. Najczęściej podróżujemy we dwójkę, więc to sprawa mało opłacalna. Taniej zawsze wychodzi busem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielokrotnie wypożyczałem samochody i potwierdzam, tankowanie do pełnego opłaca się najbardziej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem jak wcześniej radziłem sobie bez karty kredytowej. Od wynajmowania hoteli po wynajem samochodów - karta się po prostu przydaje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam dwie karty kredytowe Visa i Master, NIGDY powtórzę NIGDY, nie zdecydował bym się wynająć auta w wypożyczalni która żąda karty kredytowej.
    W Hiszpanii w Maladze wypożyczałem auto dwa razy, na karcie dokonali depozytu (około 800 euro), po zwrocie auta pieniądze wróciły do mnie tylko w małej części, pobrano mi 350 euro za rzekomo piasek na dywanikach..... Za drugim razem opłata karna za to że oddałem za dużo benzyny-tak dobrze widzicie -za dużo !, Hiszpania to piękny kraj, Malaga jeszcze piękniejsza ale pamiętajcie wynajem auta w Maladze i Hiszpanii- tylko bez karty kredytowej. Pozdr

    OdpowiedzUsuń