niedziela, 26 lutego 2017

Zahara de la Sierra – perła wśród pueblos blancos



Wyjazd do Andaluzji bez zobaczenia choć kilku pueblos blancos nie byłby pełny. Tylko jak tu wybrać które zobaczyć? Kryterium miałam proste: zależało mi na tym, by charakterystyczne białe domki położone były w niezwykłych okolicznościach. O jedynym z moich wyborów – Setenil de las Bodegas – pisałam już kilka miesięcy temu. Pora na drugi andaluzyjski cud. O niebo piękniejszy. Położony w niezwykłych okolicznościach. Niemożliwy do opowiedzenia. Drodzy Państwo, przedstawiam perłę wśród pueblos blancos – Zahare de la Sierre.


Do Zahary udałam się wypożyczonym autem prosto z Setenil de las Bodegas, podróż trwała ok. 40 minut. Gdybyście chcieli pojechać prosto z Rondy, to dystans jest bardzo podobny. Auto najlepiej zostawić w dolnej części miasteczka, zaraz przy wjeździe jest darmowy parking.

Położoną w Sierra de Grazalema Zahare założyli Maurowie, którzy po sobie zostawili zamek ze strażnicą – Torre del Homenaje, z której rozpościerają się zapierające dech widoki na miasteczko i okolicę, w tym sztuczny zbiornik wodny o oszałamiająco szmaragdowym kolorze – Zahare del Gastor. Spacerując uliczkami naprawdę trudno przestać robić zdjęcia. Widoki jak z pocztówki. Idealnie błękitne niebo, na policzkach ciepło andaluzyjskiego słońca, przed oczami białe domki. Wypita w pośpiechu sangria jest strzałem w dziesiątkę przed podejściem do Torre del Homenaje.





Jest druga połowa czerwca, początek astronomicznego lata i niemalże 40-stopniowy upał. Niezmordowana wchodzę coraz wyżej. Jestem pewna, że na szczycie czeka nagroda warta swojej ceny.




Nie pomyliłam się. Jest jak w bajce.
„Wcale nie jest za późno, by szukać świata ze snów”
Stowarzyszenie umarłych poetów




Taka właśnie jest Zahara de la Sierra. Powalająco bajkowa.

10 komentarzy:

  1. Przepięknie! Będę miała co nadrabiać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mozna sie tak przeniesc tam, chociaz na godzine??? potrzebuje slonca i ciepla :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się napatrzeć na ten kolor!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle klimatyczne miejsce. Nie dziwie się Twoim zachwytom :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten kolor jak z bajki, aż trudno uwierzyć, że istnieje naprawdę! Ale wierzę, że tak jest, oj tak ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałoby się :) Niesamowicie piękne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie dzisiaj najbardziej ważna w motoryzacji jest ekonomiczność danego samochodu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Andaluzja to kolejna perełka z mojej listy, nie wiem czy życia mi starczy tyle miejsc chciałabym zobaczyć. Masz rację nie zobaczyć czegoś takie to grzech. Widoki powalające, będę miała gdzie zaglądać w razie wyjazdu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzymy z M., by też tam dotrzeć. Wspaniałe zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Istotnie jest jak w bajce i cytat bardzo bardzo trafny...

    OdpowiedzUsuń