niedziela, 21 grudnia 2014

Bruksela: chwila wytchnienia w Petit Sablon i spojrzenie na majestatyczne katedry


W drodze do brukselskiej katedry Notre Dame natchnęliśmy się na przeuroczy skwerek Petit Sablon. Szybko pożałowałam, że nie jest wiosna, bo fajnie byłoby posiedzieć na jednej z ławeczek i się zrelaksować. A tak szybki spacer, kilka fotek i trzeba ruszać dalej, bo wiało.



Od ulicy skwerek oddzielają kolumny z brązowymi posągami, ilustrującymi takie zawody jak murarz czy kamieniarz. Poza tym jest dużo zieleni i piękne widoki na wspomnianą już katedrę Notre Dame.







Katedra jest przepiękna. Promienie słoneczne nadają jej wyjątkowy wyraz.




Skoro już jesteśmy w okolicy, postanawiamy zobaczyć Pałac Sprawiedliwości. Niestety jak widać w remoncie :/


Wchodzimy nawet do środka, wszędzie pełno prawników i ważnych osób. A my się włóczymy, oglądamy posągi i...szukamy toalety :)

Spoglądamy też na Brukselę z góry. Widok taki sobie. Właśnie wtedy pomyślałam pierwszy raz, że to nieciekawe miasto.



Wracamy z powrotem. Na placu królewskim natykamy się na kościół o tak długiej i trudnej nazwie, że nawet nie będę jej tu przytaczać. Zresztą nie podoba mi się, więc nie poświęciła, mu zbyt wiele uwagi.



Do centrum wracamy jednak przez kolejną fajną zieloną przestrzeń z bardzo ładnym widokiem na starówkę.


Potem obiad (fryty belgijskie), deser (gofry) i grzaniec na jarmarku ;)

No i jedziemy oglądać kolejny zabytek – Katedrę Św. Michała i Guduli.



Tu odbył się m.in. ślub obecnej pary królewskiej Belgii – Filipa, księcia Brabancji i hrabianki Matyldy d’Udekem d’Acoz.





Katedra wspaniała, choć wielkiego wrażenia na mnie nie robi. 

Do Brukseli wrócimy jeszcze w kolejnym poście. Tymczasem zapraszam na moje aukcje na allegro. Pozbywam się książek przed przeprowadzką za bezcen. Więcej tutaj.

9 komentarzy:

  1. Niestety, ale sporo miejsc było w remoncie. Zgadzam się, że katedra ładna, ale bez jakiegoś wielkiego szału.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie cierpię, jak mi się druty pchają w kadr. :/
    Brukselę może i chciałabym kiedyś zobaczyć, ale też niespecjalnie mnie tam ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale latem tam musi być pięknie. Śliczne to zdjęcie z widokiem na starówkę i ogrodowym dywanem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Katedra mi się podoba, ale faktycznie jakieś takie szare te zdjęcia... Czegoś tu Brukseli zabrakło :)
    Idę zobaczyć książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam trochę mieszane uczucia z jednej strony niektóre miejsca wyglądają przepięknie i na pewno chciałabym je zobaczyć na wiosnę albo lato. A inne nie przekonują mnie do siebie w ogóle. Dobrze że chociaż mieliście słońce! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bruksela wydaj się być ciekawym miejscem, ale raczej wybrałabym bardziej popularne miasto. Marzy mi się Londyn, Paryż albo Barcelona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś mnie ta Bruksela nie ujmuje. W ogóle o niej nie myślę, jako o celu mojej podróży, ale tu nawet się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię zwiedzać katedry, to dla mnie jedne z najpiękniejszych budowli na świecie. Tych na zdjęciach nie znam, chętnie bym zawitał do Brukseli by je obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bruksela to bardzo ładne miasto. Połączenie klasyki z nowoczesnością. Ja na https://beneluks.pl/ czytałam dużo zanim pojechałam do Belgii. Pomogło mi to znaleźć najciekawsze atrakcje.

    OdpowiedzUsuń